صفحات

۲/۲۶/۱۳۸۸

در کردستان اتفاقی افتاده است

آیت الله خامنه ای هنوز در کردستان به سر می برد و من اعتقاد دارم سفر ایشان به کردستان متفاوت از تمامی سفرهای دیگرشان است. من اعتقاد دارم جمعیتی که در برابر ایشان نشسته بودند و سخنرانی را پی گیری می کردند واقعا توده ای از مردم استان بودند؛ من چهره های آنان را به دقت نگاه می کردم و حس عجیبی را می دیدم که شاید توصیفش با واژه امکان پذیر نباشد؛ من معجونی از تردید، استیصال، بهت، اندوه و در نهایت بارغه هایی هرچند اندک از امید را می دیدم.

گمان می کنم این سفر عاقلانه ترین و بهترین تصمیمی بود که شخص اول کشور می توانست در چنین شرایطی بگیرد. کردستان بار دیگر در آتش خشم و خشونت می سوزد و این به سود هیچ کس نیست. شاید چنین درگیری هایی در کردستان موضوع جدیدی نباشد اما بدون تردید پاسخی که شخص اول کشور به این مسئله داد کاملا جدید و متفاوت بود. آقای خامنه ای در سفر به کردستان صراحتا تاکید کرد «اگر یک فرد شیعه، چه از روی عمد و چه از روی نادانی به مقدسات اهل سنت توهین کند، ولو اینکه خودش نداند، بدون تردید مزدور دشمنان است». باور کنید آتش و التهاب روز افزون خشونت ها و تبعیض های مذهبی و قومیتی تشنه چنین آبی بود.

حتی اتفاق بزرگتری هم رخ داد و من خود شنیدم که آقای خامنه ای از خانواده هایی سخن گفت که فرزندانشان به هر دلیلی فریب دشمنان را خورده اند و امروز داغ دار شده اند؛ شخص اول کشور تاکید کرد که باید از این خانواده های داغ دار حمایت و دلجویی شود تا برای اولین بار جمهوری اسلامی به خانواده کسانی که مسلحانه در برابرش ایستاده اند احترام گذاشته و حتی آنان را مورد حمایت قرار دهد. من می گویم در کردستان اتفاق خوبی در حال رخ دادن است و اگر اینگونه باشد تنها شخص اول کشور است که لایق سپاسگزاری خواهد بود.

پی نوشت:
سخنان آقای خامنه ای در کردستان من را یاد یک جمله مشهور و تاریخی انداخت که متاسفانه شهامت بیانش را ندارم. فقط امیدوارم نیروهای مسلح کردستان پیام ایشان را شنیده باشند و سلاح ها را زمین بگذارند.
تمام نقل قول ها، نقل به مضمونی بودند از آنچه که من شخصا از تلویزیون دیدم.
طی درگیری های یک ماه گذشته چندین نفر در کردستان کشته شده اند.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نیز خواستار پایان درگیری ها در منطقه شده است.
به دستور رهبر صدا و سیمای مرکز کردستان مجوز پخش اذان به شیوه اهل سنت را دریافت کرده است.
تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۲ نظر:

سلاله گفت...

سلام .
بالاخره من تونستم براتون کامنت بزارم .
از موزیلا میومدم کامنت دونیتون باز نمی شد.
خیلی وقته که به عضویت این مجمع در آومدم . اما به دلیل فوق نمی تونستم براتون کامنت بزارم .
هر از گاهی بهتون سر میزنم و از مطالب ارزشمندتون بهره مند میشم .
امیدوارم دوستان خوبی برای هم باشیم .
به امید فرداهای روشن ...
یاعلی

ahestegi گفت...

یاساشین کوردیستان

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده