صفحات

۲/۲۱/۱۳۸۸

استفتاء!

به آدمی که ندیده و نشنیده در مورد یک موضوع اظهار نظر می کند چه می گویید؟ عجله نکنید؛ ممکن است آدمش آدم خاصی باشد!

گویا رسانه های کویتی به تازگی به فکر تولید یک سریال تلویزیونی با موضوع اتفاقات تاریخی صدر اسلام افتاده اند. در این سریال دو بازیگر در نقش های امام حسن و امام حسین ایفای نقش می کنند و این دو امام شیعیان را برای اولین بار به تصویر می کشند. به نوشته سایت آفتاب «حجت الاسلام محمد باقر مهری»، نماینده شیعیان در کویت به این عمل واکنش نشان داده و این سریال را تحریم کرده است. با این اقدام کار بیخ پیدا کرده و گروهی برای اینکه محکم کاری را تمام کنند دست به دامن برخی آیا عظام شده اند. استفتاءهایی که پاسخ آنها کمی عجیب به نظر می آید.

در متن پاسخ استفتاء از آیت الله گلپایگانی آمده است: «از کيفيت اين سريال اطلاعی نداريم اما آنچه حجت‌الاسلام و المسلمين مهری گفته‌اند مورد تاييد است». شاید به نظر برخی عجیب نباشد که جناب صافی گلپایگانی علی رغم تاکید بر بی اطلاعی از این سریال، حکم بر حرام بودم آن داده اند. ممکن است استدلال شود که ایشان به نظر آقای «مهری» در کویت اطمینان کامل دارند. پس شاید بد نباشد سری هم به پاسخ استفتایی مشابه از آیت الله نوری همدانی بزنیم. جایی که ایشان ضمن حرام دانستن سریال توضیح داده اند: «کينه و عداوت دشمنان اسلام و استکبار جهاني و دنياي صهيونيستي سخت به غليان آمده و به دست و پا افتاده اند و دست اندرکارطرح نقشه هايي عليه اسلام و مسلمانان شده اند».

این اظهارات آیت الله نوری همدانی و نسبت دادن ماجرا به «صهیونیست»ها در شرایطی صورت می گیرد که به نوشته خبرگزاری ایرنا، تولید کننده کویتی اين کار تاريخي هنري را «براساس اصل فرض حسن نيت ميان صحابه و وجود توطئه يهود در وراي اختلافات آنان» عنوان کرده است. یعنی اساسا این سریال آمده است تا اثبات کند که دعوای امامان شیعه و خاندان امویان نیز به تحریک و توطئه یهودی ها (بخوانید صهیونیست ها) بوده است. حال این موضوع را چطور به عرض آیات عظام رسانده اند و این آیات عظام چطور به چنین لینک های خبری غیرموثقی اعتماد می کنند و به راحتی فتوای تحریم صادر می کنند؟ بنده بی اطلاع هستم.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۲ نظر:

Loobia گفت...

دلم برای مردمی که به فتوای اینا اعتماد دارند و زندگیشون رو بر این اساس پیش می برند می سوزه.

Loobia گفت...

دلم برای مردمی که به فتوای اینا اعتماد دارند و زندگیشون رو بر این اساس پیش می برند می سوزه.

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده