صفحات

۱/۲۲/۱۳۸۸

فروهرها را چه کسی کشته است؟

انتشار اطلاعات جدید از پرونده گروه تروریستی «ارگنکون» ترکیه، ابعاد جدیدی از پیوستگی قتل های سیاسی در منطقه را فاش می کند که تنها می توانم بگویم تن آدمی را به لرزه در می آورد. آیا به همین سادگی می توان تصور کرد که گروه های مافیایی روسیه، با عناصر افراطی وزارت اطلاعات ایران و یک گروه تروریستی در ترکیه همدست شوند و مخالفان خود را در این کشورها به صورت همزمان به قتل برسانند؟ خبرجدیدی که سایت خبری آفتاب امروز منتشر کرده است نشان می دهد که گروه متلاشی شده ارگنکون ترکیه در قتل داریوش و پروانه فروهر دست داشته اند!

ارگنکون یک گروه ناسیونالیست افراطی در ترکیه است که برای حفظ و تداوم آرمان های «آتاتورک» تلاش می کند. این آرمان ها به دو دسته مذهبی و ملی تقسیم می شوند و نتیجه این دو، برخورد با گروه های مذهبی جهت حفظ نظام لاییک ترکیه و برخورد با اقلیت های قومیتی (نظیر کردها) برای حفظ برتری نژاد ترک است. اعضای این گروه چند ماه پیش و در پی برنامه ریزی جهت کودتای نظامی علیه دولت اسلام گرای ترکیه بازداشت شدند و در پرونده آنها چندین اتهام ترور نیز قرار گرفت؛ اما شاید هیچ کس نمی توانست تصور کند که دامنه این اتهامات به خارج از مرزهای ترکیه و حتی افرادی خارج از اتباع این کشور کشیده شود.

تنها نکته ای که با مطالعه این خبر می توانم به آن برسم این است که افراطیون سرتاسر جهان، فارغ از اینکه دارای چه ملیت و یا چه هدفی هستند، فارغ از اینکه برای برقراری نظام لاییک تلاش می کنند یا نظام اسلامی می توانند با یکدیگر متحد شوند و فعالین صلح طلب و آزادی خواه را، (چه داریوش فروهر در ایران و چه عبدلله اوجالان در ترکیه) مورد حمله قرار دهند. به نظر افراط گرایی خود به یک زبان مشترک بدل شده که می تواند عده ای را گرد هم جمع کند.

پی نوشت:
فیلم مستندی در مورد پرونده قتل های زنجیره ای را از اینجا ببینید.
گرگ ها در دام افتادند و کودتای ژنرال های ترک خنثی شد، دو مطلبی هستند که در زمان بازداشت اعضای ارگنکون در روزنامه مردمسالاری نوشتم.
تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۲ نظر:

محمد گفت...

شما منبع ترکی سراغ دارید که این خبر رو پوشش داده باشه؟ اگر سراغ دارید ممنون می‌شم اگر من رو مطلع کنید.

صادق گفت...

رفیق جان این چه حرفیه که می زنی
کلاه خودتو قاضی کن:
جمهوری اسلامی به قتل نکرده اعتراف کنه؟؟؟!!!!!
حداکثر چیزی که ممکنه اینه که ترکها هم وزارت فخیمه رو ترغیب کرده باشن به قتل فروهرها
یک دروغ خیلی بزرگه و اصلا نباید زیر بار رفت
اونها هم دارن واسه این گروه پرونده سازی می کنن

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده