صفحات

۱۱/۰۱/۱۳۸۷

نود و ضرورت حمایت از اپراتور سوم

سیستم گرمایش شهر مسکو به صورت مرکزی کنترل می شود. یعنی تمامی خانه های شهر از یک آب گرم کن مرکزی قول آسا استفاده می کنند. اگر بدانیم درجه هوا در این شهر گاه تا 50 درجه زیر سفر کاهش می یابد می توانید به اهمیت این سیستم گرمایش مرکزی پی ببریم. دولت های حاکم در این کشور، چه در زمان شوروی و چه پس از فروپاشی این رژیم از این سیستم مرکزی بارها برای کنترل مردم استفاده استفاده کرده اند، قطع سیستم گرمایش در سرمای کشنده مسکو می تواند هر نارضایتی عمومی را به راحتی سرکوب کند.

ماجرای قطع پیامک های برنامه نود، آن هم درست در روزی که قرار بود یک کمپین پنج میلیون SMSی به راه بیفتد نمونه ای هرچند کوچک اما مشابه این سیستم در کشور ما بود. تا جایی که من متوجه شدم و گمان می کنم عادل فردوسی پور به زبان آورد این قطع سیستم مخابراتی تنها از سوی اپراتور اول انجام شد و تلفن های همراه با پیش شماره 0912 و احتمالا 0919 را شامل شده بود و مشترکینی که از اپراتور دوم استفاده می کردند دچار این مشکل نشدند. همین مسئله بار دیگر لزوم گسترش خصوصی سازی در کشور و خارج ساختن ابزارهای قدرت از دست دولت را به صورت عملی برای ما به نمایش درآورد. به این ترتیب من گمان می کنم که اپراتور سوم، هرچند اماراتی است و شاید ما دل خوشی از این مسئله نداشته باشیم اما باز هم به جای تلاش برای مقابله، باید آن را مورد حمایت قرار بگیرد. شرکت های خصوصی را که تنها بر پایه سود بیشتر فعالیت می کنند به مرور می توان اصلاح کرد، اما تا زمانی که پای یک دولت مرکزی، آن هم دولتی که تنها به پول نفت خود وابسته است در میان باشد، هیچ ابزار فشاری در دست مردم وجود نخواهد داشت.

پی نوشت:

اگر من مسوول تبلیغات ایرانسل بودم یک شعار جدید پیشهاد می کردم: «با ایرانسل به راحتی از نود حمایت کنید».

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شعار ایرانسلتو بدجور هستم اخوی

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده