صفحات

۱/۲۰/۱۳۸۸

شوی مضحک جهاد اینترنتی

جنجال خبری بر سر دستگیری تعدادی از فعالین اینترنتی با عنوان «شبکه مضلین» آنقدر به کام صدا و سیما خوش آمده، که گویا به این زودی ها قصد ندارد ماجرا را مختومه اعلام کند. متاسفانه یا خوشبختانه حتی یکی از این برنامه های تلویزیون در این باره را ندیده ام و تنها می توانم به شنیده هایی نظیر یادداشت کاملیا انتخابی فرد اکتفا کنم؛ اما امروز که دیگر طاقت نیاوردم و سعی کردم با مراجعه به سایت اینترنتی گرداب -که گویا مرکز این عملیات اینترنتی نیروهای امنیتی است- از نزدیک ماجرا را پیگیری کنم به نکات بسیار جالبی برخورد کردم.

اولین نکته «تلاش فعالین بازداشت شده جهت ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی» بود که مدام از رسانه های حکومتی بر روی آن تاکید می شود. با این حال وقتی من به فهرست 90 سایتی که به بیان گردانندگان این پروژه منهدم شده اند مراجعه کردم حتی یک سایت با مطالب مذهبی و یا سیاسی هم پیدا نکردم. اکثر این سایت ها در زمینه پورن فعالیت می کردند و هرچند این مسئله «غیر شرعی» و «غیراسلامی» است، اما من که گمان نمی کنم آنطور که برخی اخبار سعی در القای آن دارند گردانندگان یک سایت پورن فعالیت خود را با هدف مبارزه با اسلام آغاز کرده باشند.

جدا از این مباحث، سماجت امروز من به حصول نتایج جالبی انجامید. اول اینکه فهرست 90 سایتی که منهدم شده اند در واقع کمتر از نصف این تعداد است و دوستان برای گسترده نشان دادن عملیات خود دامین های مختلف یک سایت را به عنوان سایت های مختلف عرضه کرده اند. برای مثال چهار دامین برای سایت «Avizoon» و دو دامین برای سایت «Biasafa» وجود دارد.

مطلب دیگر محتوای برخی از این سایت های منهدم شده است. سایت هایی که نه تنها محتویات ضد مذهب و یا سیاسی، که حتی مطالب پورنو نیز نداشته اند. خنده دارترین نمونه از این دست، وب سایت یک شرکت فروشنده «آب شیرین کن» در شهر اهواز است. نام وبسایت این شرکت با آدرس «Tavan-shop.com» را می توانید در فهرست سایت های منهدم شده مشاهده کنید؛ اما اگر کمی سماجت به خرج بدهید و با سرچ این دامین در گوگل، به سراغ صفحه «ذخیره شده» (cashe) آن بروید، مشاهده می کنید که این سایت همانگونه که از نامش پیدا است متعلق به یک فروشگاه رسمی و قانونی در داخل کشور است. باز هم اگر تردیدی وجود دارد می توانید به مانند بنده با شماره تماسی که در این صفحه وجود دارد تماس بگیرید و باز هم به مانند بنده با صاحب این فروشگاه بر سر انواع مختلف «آب شیرین کن» بحث کنید!

به عنوان دو نمونه دیگر می توان به سایت «dlfinder.com» که یک وبسایت دانلود نرم افزارهای کامپیوتری بوده (و من اصلا در ایرانی بودن آن شک دارم) و یا سایت «Imageuc.com» که یک وبسایت جهت بارگذاری و اشتراک عکس بوده است اشاره کرد که به دست سربازان گمنام امام زمان منهدم شده اند. (بایگانی هر دوی این سایت ها را می توانید در سایت http://web.archive.org ببینید).

نمی دانم که قرار است این شوی مسخره چه زمانی به اتمام برسد؛ اما بیش از آن نمی توانم تصور کنم که اگر جای یک جوان بیست و سه چهار ساله بودم که برای مثال چند داستان س+ک+س+ی در یک سایت اینترنتی منتشر کرده و اکنون جدا از بی آبرو شدن در سطح جامعه، حتی جان خود را هم در خطر می بیند چه احساسی داشتم؟

پی نوشت:
سپاه باز هم بیانیه صادر کرده است.
مجتبی سمیع نژاد اعتقاد دارد هدف از این پروژه ها بی اعتمادی به اینترنت است.
دیروز سالگرد خودکشی صادق هدایت بود؛ عیدانه مجمع دیوانگان را به نوعی گرامی داشت صادق بپندارید و این نقد بوف کور و البته مباحثه انتهای آن را از دست ندهید.


تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۵ نظر:

ناشناس گفت...

Avizoon.com
Avizoon.net
Avizoon.org
Avizoon.info
Avzoon.com
Nooziva.com
این حداقل شش تا برای آویزون نوشتی چهارتا

Azadeh گفت...

چه کار جالبی کردی!

ناشناس گفت...

عزیز جان این گزارش را بخوان
http://hra-iran.org/index.php?option=com_content&view=article&id=835:235&catid=42:109&Itemid=258

ناشناس گفت...

HATMAN HATMAN BEBINID,
http://www.youtube.com/watch?v=PwWzY26aNCA

fadayemam@hotmail.com گفت...

بنام خدا
ای برادران و خواهران، سی‌ سال انقلاب و از خود گذشتگی آخرش همین ؟ نمیتونم باور کنم که اینطور که با مردم رفتار میکنند با اصول اسلامی توافق داشته باشد . اینطور که به نظر میاید روز سالگرد انقلاب ما باید دوباره روی بام برویم تا ارزشهای این انقلاب را به خاطر خودمان و رهبرآنمان یاداوری کنیم که آیا انقلب اسلامی یعنی این ؟ تا وقتی‌ دیر نشده رهبران ما باید بیدار شوند که این طرز رفتار با ملت مسلمان واقعا غیر اسلامی هست خداوند از ظلم احدئ نخواهد گذشت . الله و اکبر ، الله و اکبر ، الله و اکبر

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده