صفحات

۱/۱۸/۱۳۸۸

چه می کند این میرحسین موسوی!

گمان می کردم داغ ترین خبرهای امروز باید به انتخاب محمد مایلی کهن به سرمربی گری تیم ملی و حضورش در برنامه نود مربوط باشد، اما میرحسین موسوی سرانجام اثبات کرد که قابلیت هایی غیرقابل پیش بینی دارد! گمان نمی کنم کسی وجود داشته باشد که اخبار مربوط به انتخابات کشور را پی گیری کند و در برابر مصاحبه مطبوعاتی موسوی غافل گیر نشده باشد؛ آنقدر نکته مثبت در این مصاحبه وجود داشت که واقعا نمی دانم باید به کدام یک از آنها اشاره ویژه کنم:

جمع آوری گشت های ارشاد
استقبال از پیام نوروزی اوباما
تایید هولوکاست و تاسف به خاطر کشته شدن انسان ها با هر مذهب و عقیده
تاکید شدید بر لزوم آزاد سازی شبکه های رادیویی و تلویزیونی
انتقاد از وضعیت آزادی های نشر و بیان
تاکید بر بی اعتقادی به نظارت استصوابی و تلاش برای تغییر آن
دفاع از حق آزادی بیان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند
و حتی استقبال از نرم های بین المللی و آرای مردم در مسئله فلسطین.

اما اگر در نهایت بخواهم یکی را از میان تمامی این موارد مستثنی کنم ذکر شجاعانه و حتی پرمعنای این جمله است: «افراد را به خودی و غیرخودی تبدیل نمی کنم». قطعا فراموش نکرده ایم که آیت الله خامنه ای در یک نطق مفصل در نماز جمعه تهران مسئله «خودی و غیرخودی» را بنیاد نهادند و از آن پس این ادبیات در میان جناح اقتدارگرا تا چه حد جا افتاد و به کار گرفته شد. حال اینکه موسوی صراحتا و دقیقا با همان ادبیات از چنین نگاهی انتقاد و با آن مخالفت می کند برای من پیام امیدوار کننده است.

شاید این یکی دیگر خوش بینی بیش از حد باشد، اما احساس می کنم آنجا که جناب موسوی تاکید کرده بود: «پیرامون حضور در انتخابات با کسی مشورت نکردم؛ البته مقام معظم رهبری به من وقت دادند که خدمت ایشان خواهم رسید. فکر نمی‌‌کنم کار خلافی کرده باشم» دیگر حجت را تمام کرد که قرار نیست در آینده نیز به کسی اجازه دخالت در دولت خودش را بدهد.

به نظر می رسد که بعد از مدت ها از اردوگاه نخست وزیر سابق نشانه های خوبی به چشم خورده است؛ شاید باید باور کنیم که انتظارها به پایان رسیده است.

پی نوشت:
گمان می کنم این چراغ سبزها برای جلب آرای مشارکت و سازمان مجاهدین باشند.

من هم موافقم که باید خطرات فیس بوک را جدی بگیریم.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام!
تلوزیون خصوصی رو یادت رفت بنویسی

ArmanParian گفت...

حق با شما است حمید آقا؛ برای خودم هم عجیب بود چون این مسئله به نظر من هم خیلی مهمه و فکر می کردم روش تاکید کردم!

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده