صفحات

۱۲/۰۷/۱۳۸۷

هر چند روز یک بحران؟

کم کم داشت یادمان می رفت که واقعا بحران یعنی چه؟ داشت یادمان می رفت چه چیزی تاب و توان همه مان را گرفت و چه چیزی سرانجام حوصله مردم را سر برد و جامعه را از تصویر پدید آمده از اصلاحات خسته کرد. کم کم داشتیم «هر 9 روز یک بحران» را فراموش می کردیم؛ اما خاتمی دوباره می خواهد بیاید؛ پس تمام بحران ها هم بار دیگر باید به کشور برگردد؛ دست کم گروهی هستند که می خواهند در خاطره مردم این حقیقت را ثبت کنند که «خاتمی یعنی بحران» و متاسفانه در میان اصلاح طلبان هم غضنفرهایی پیدا می شوند که آب به این آسیاب بریزند.

بعد از جنجال بی دلیل بر سر اظهارات منتسب به هاشم آغاجری که فارس و کیهان راه انداختند و پس از نمایش خشن قدرت در دانشگاه امیرکبیر، حالا نوبت به یک سناریوی «وا اسلاما»ی دیگر رسیده، که بهانه اش سخنرانی مجتهد شبستری در دانشگاه اصفهان است. اما از نگاه من این بار هم «عدو» سبب خیر شده است. شاید بد نباشد که ما هم پیش از مسابقه اصلی یک دیدار تدارکاتی داشته باشیم! شاید بد نباشد اصلاح طلبان هم پیش از تحویل گرفتن دولت یک آزمایش مبارزه با بحران بدهند تا هم خودشان ببینند و هم ما بفهمیم که اینبار چند مرده حلاج هستند؟

با مهدی محسنی عزیز به شدت موافقم که «حمله به دانشگاه امیرکبیر صدها بار بدتر از فیلتر شدن سایت های یاری نیوز و موج سوم است» و در برابر این اتفاق«اصلاح طلبان نباید سکوت کنند»؛ اما به مانند گذشته باز هم تکرار می کنم که من این بار توقع اصلی را از خودمان دارم؛ منتظر خاتمی و کروبی ماندن عین بی عملی است؛ مبارزه را از همین جا و از خودمان باید شروع کنیم.

پی نوشت:

مهدی کروبی باز هم از مواضع دانشجویان حمایت کرده تا باز هم امثال بنده پررو را شرمنده تر کند؛ آرش سیگارچی و حرف حساب نیز از جنجال سخنرانی مجتهد شبستری نوشته اند.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

هیچ نظری موجود نیست:

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده