صفحات

۱۲/۰۱/۱۳۸۷

بشار از چه سخن می گوید؟

سوریه مدتی است که پا در مسیر بهبود روابط با غرب و حتی اسراییل گذاشته است. تازه ترین گزارش دویچه وله نیز بار دیگر به این مسئله اشاره دارد؛ اما در انتهای این گزارش و به نقل از بشار اسد مطلبی نیز در مورد ایران آمده است. اسد در پاسخ به آن دست از کشورهای غربی که اعتقاد دارند باید مذاکره با ایران را به پس از انتخابات ریاست جمهوری موکول کرد پیشنهاد می کند که بی دلیل وقت خود را هدر ندهند چرا که ... این اظهار نظر رییس جمهور کشوری که بیشترین نزدیکی را در منطقه به ایران دارد می تواند چند معنی متفاوت داشته باشد:

اول – اسد معتقد است که نتیجه انتخابات پیروزی احمدی نژاد خواهد بود و دولت کنونی ایران در آینده نیز به کار خود ادامه می دهد.

دوم- اسد معتقد است که با روی کار آمدن خاتمی محافظه کاران بار دیگر کارشکنی های خود در مسیر مذاکرات را شدت بخشیده و عملا آن را غیر ممکن خواهند کرد؛ پس بهتر است آمریکا از حضور احمدی نژاد در مسند قدرت استفاده کند و کار را یکسره کند.

سوم- اسد تلاش می کند به کشورهای غربی بفهماند که رییس جمهور ایران در اتخاذ چنین تصمیماتی نقشی ندارد و تنها مرجع تصمیم گیری در ایران همان تنها مسوول غیرقابل تغییر کشور است.
با عضویت در خبرنامه، «مجمع دیوانگان» را از طریق «خوراک خوان» پیگری کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده