صفحات

۱۲/۱۸/۱۳۸۶

رشن روز (هجدهم) اسفندماه 86

هنوز هم كتاب سوزي

نزديك به چهار سال پيش، علي لاريجاني طي يك سخنراني در دانشگاه شريف و براي دفاع از عملكرد اعراب در حمله به ايران اظهار داشت: «متاسفانه امروزه دروغ های بسيار زيادی در مورد ايرانيان قبل از اسلام، ميزان فرهنگ و تمدن آن ها و هم چنين آتش سوزی کتابخانه ها در زمان حمله مسلمانان گفته می شود».

آقاي لاريجاني براي تبرئه اعراب از اتهام كتاب‌سوزي ناچار شدند اساسا وجود هرگونه تمدني در ايران پيش از اسلام را منكر شوند و تاكيد كنند: «ايرانيان قبل از اسلام مردمانی بی سواد، بی فرهنگ و در کل وحشی بودند كه درعين حال خود نيز علاقه داشتند که بی سواد باقی بمانند».

هرچند اين سخنان جناب لاريجاني آن زمان حتي با واكنش اصلاح‌طلب در مجلس مواجه شد، اما همان زمان نيز واكنش‌ها نسبت به رد مسئله كتاب‌سوزي نبود و بيشتر برروي وحشي خواندن ايرانيان تاكيد داشت. به هر حال مي‌توان تصور كرد كه اصلاح‌طلبان نيز يا نمي‌خواستند و يا نمي‌توانستند كتاب‌سوزي اعراب در حمله به ايران را تاييد كنند.

اما عجيب آنكه اين جماعت آنچنان به آباء شريفشان علاقمند و وفادارند كه حتي محض رعايت ظاهر نيز حاضر نيستند كه دست از علايق قلبيشان بردارند و يا حداقل آنچه را كه مي‌خواهند انجان دهند با بوق و كرنا فرياد نزنند.

به تازگي «منصور واعظي» دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در دومين روز گردهمايي مديران كل كتابخانه‌هاي استان‌ها، اعلام كرد: «كتاب‌هايي كه ارزش منفي دارند و در گذشته وارد كتابخانه‌ها شده‌اند جمع‌آوري خواهند شد».

البته كه مدت‌ها است ديگر هيچ انتظاري نه از اين دولت و نه از اين نظام و نه از مردم و نه از هيچ بني‌بشري كه داخل اي مرزها زندگي مي‌كند نيست، البته كه ديگر نمي‌توان از شنيدن هيچ خبري متاسف شد و افسوس خورد و يا تلاش كرد كه واكنشي نشان داد، اما اين خبر هيچ نكته مثبتي كه نداشت حداقل يك بار براي هميشه تكليف بحث اتهام بودن كتاب‌سوزي را روشن كرد.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

خوشم اومد که خودت می دونی توی این سرزمین هیچ کسی به گذشته اهمیت نمی ده. بعضی ها هم فقط بلد شکلشو در بیارن آره ما اهمیت می دیم. میرن علیه فیلم 300 امضا جمع می کنن. حالا ازشون بپرس پسر اسفندیار اسمش چی بود می گن افراسیاب یا رستم.
این چیزا واسه مردم اهمیت نداره. کی کتاب می خونه. کی روزنامه و مجله می خونه. مشکل ما دولت و حکومت نیست. مشکل ما مردم هستش. مردمی که می شه صادرشون کرد.

ناشناس گفت...

بدون شك ايرانيان قبل از حمله اعراب تمامي موارد منافي با سواد و تمدن و ذوق بشري را كه اينك اقاي لاريجاني و همكارانش انجام ميدهند را انجام نميدادند

ناشناس گفت...

I think the first shitful book, needed to be destroyed completely is Quran

ناشناس گفت...

لاریجانی گه خورد یه حرفی زد
این مجلسی ها همگی گه خورن
این رضا پهلوی گه خوره که میگه من بیام دموکراسی ایجاد میکنم آخه مرتیکه نفهم مگه پدر و پدر بزرگت چه غلطی کردن که تو حالا زبونت باز شده؟
این احمدی نزاد احمقه هر حرفی از دهنش در میاد دنباله جنگه
من با همه مخالفم
جز یه نفر

ناشناس گفت...

اين برادران شيعه روي چنگيز خان مغول را سفيد كردند. تاريخ اين را ثابت خواهد كرد.

ناشناس گفت...

خوب معلومه كه آقاي لاريجاني كه متولد عراق هستند بايدم از وحشيگري هم وطناشون و لاپوشوني جنايات اعراب حمايت كنند

ناشناس گفت...

آرمان عزیزم عیدت مبارک...

ناشناس گفت...

درود
خوندمت رفیق!
سال نو را صمیمانه بهت تبریک می گم...
بهترین ها رو برات آرزومندم
سلام ِ منو به رفیقمان هم برسان.

ناشناس گفت...

به هر حال در سال شکوفایی و نوآوری این چیزها عجیب هم نیست!...

ناشناس گفت...

پاسخ من به لاریجانی: اگر بی هویتی مردانگی کن و در کنار مردم باش.

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده