صفحات

۱۱/۲۵/۱۳۸۷

زرنگ بازی های اصولگرایانه

نظر شما درمورد فردی (باور کنید نمی توانم عنوان «خبرنگار» را برای این شخص به کار ببرم) که خودش پشت اینترنت نشسته و برای یک سایت خبری کار می کند و اخبارش را بر روی اینترنت به نمایش می گذارد، اما گمان می کند که مخاطبانش به اینترنت دسترسی ندارند چیست؟ آیا واقعا چنین «اعجوبه»هایی را می توانید تصور کنید؟ به این خبر دقت کنید:«بيش از 3 ميليون خبر براي آمدن یا نیامدن!» در متن خبر، راوی مدعی شده است که «تنها چند ساعت» پس از اعلام رسمی نامزدی سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری؛ با جست و جوی عباراتی چون «خاتمی آمد» یا «آمدن یا نیامدن خاتمی» در موتور گوگل به بیش از 3.5 میلیون خبر مرتبط برخورد کرده است.

نخست اینکه این مطلب برای هر کاربری که دست کم یک بار مطلبی را در گوگل جست و جو کرده باشد به هیچ وجه عجیب یا باور نکردنی نخواهد بود. همه ما می دانیم در چنین مواردی گوگل ممکن است تمامی صفحاتی که نامی از خاتمی در آنها ذکر شده است را نمایش دهد و تعداد 3.5 میلیون خبر مرتبط هم اصلا عدد خیره کننده ای برای رییس جمهور پیشین ایران نیست.

دوم اینکه بنده بیکار محض خنده هم که شده عباراتی را که ذکر شده در گوگل جست و جو کردم که برای «خاتمی آمد» 1,230,000 نتیجه و برای «آمدن یا نیامدن خاتمی» تنها 79,800 نتیجه حاصل شد. کنجکاو شدم و تنها نام «خاتمی» را جست و جو کردم که این بار 3,380,000 مورد پیدا شد، که اگر در متن خبر به جای «بیش از 3.5 میلیون خبر مرتبط» آمده بود «نزدیک به 3.5 میلیون خبر مرتبط» می شد پذیرفت که یک اغراق ساده بوده است. اما در نهایت از همه این ها عجیب تر نتیجه گیری این سایت پایبند به اصول بوده است: «... نزديك به 3.5 ميليون خبر مرتبط در اين موتور جستجو يافت مي شد! كه اثبات كننده اين موضوع است كه اين امر با برنامه ريزي هاي قبلي صورت گرفته است». واقعا نفهمیدم این عزیزان خودشان یک چیزی هستند و یا ما را همان چیز فرض کرده اند!


با عضویت در خبرخوان مجمع دیوانگان با سادگی و سرعتی فوق العاده وبلاگ را پیگری کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ساخت سال 1388 مجمع دیوانگان.قدرت گرفته با بلاگر تبدیل شده به سیستم بلاگر توسط Deluxe Templates. طراحی شده بوسیله Masterplan. . بهینه شده برای سیستم فارسی مجتبی ستوده